Na úvodní stránku

KDO JSME
   > O nás
   > Kontakty

ČÍM SE ZABÝVÁME
   > Kauzy
   > Projekty
   > Legislativa

CO NABÍZÍME
   > Separáty
   > Rozbory
   > Poradna
   > Poradna pro Prahu 11

ZÁKONY
AKTUALITY
TISKOVÉ ZPRÁVY
Na úvodní stránku
Tiskové zprávy

Pryč s dalšími radiálami do centra Prahy ! 3.část

[ 17. 11. 2002 ] [ Tisková zpráva ]

Pryč s dalšími radiálami do centra Prahy ! 3. část Současné politické změny ve vedení města jsou příležitostí pro odstranění řady praktik uplatňovaných v rozporu s veřejným zájmem a zdravým rozumem i špatných dopravních řešení z územního plánu. V 1. a 2. části našeho textu byla zdůvodněna škodlivost strahovské a hradčanské radiály, které jsou navrženy v územním plánu jako severozápadní úsek tzv. městského okruhu (MO) a směřují od Barandovského mostu a Libně k Pražskému hradu. Územní plán hl.m.Prahy obsahuje kromě nich ještě návrh dalších dvou velkokapacitních radiál dálničního typu – břevnovské a vysočanské (v pokračování hradčanské radiály), které do vnitřního města směřují od vnějších obchvatových komunikací – silničního okruhu v Řepích a průmyslového polookruhu v Hloubětíně. Jejich výstavbou v kombinaci se severní částí tzv. MO by vznikla zkratka pro západovýchodní směr vnější a tranzitní dopravy přes vnitřní město podobně jako u hradčanské a strahovské radiály ve směru severojižním. Důsledkem by bylo další zatížení špatně provětrávaných oblastí, hlavně v Břevnově poblíž vyústění Strahovského tunelu a v Libni. Situaci v Libni by dále zhoršila i výstavba velkokapacitní trasy tzv. MO v jeho východní části (Rybníčky – Jarov – Balabenka). Tato území již dnes trpí nadlimitním znečištěním ovzduší a další zvýšení dopravní zátěže by bylo poškozování životního prostředí, které je zakázáno zákonem. Vypuštění uvedených radiál dálničního typu z územního plánu požadovala již komise nezávislých odborníků pro posouzení základního komunikačního systému v roce 1990 a skupina dopravních odborníků při výboru pro výstavbu pražského zastupitelstva v roce 1993. Při projednávání konceptu nového územního plánu v roce 1995 byl jeho pořizovatel i zpracovatel v této souvislosti upozorněn na možný střet se zákonem, stejně tak i v roce 1998 při projednávání návrhu plánu. Nová rada hl.m.Prahy má nyní příležitost předejít soudním sporům a sama nastoupit cestu k nápravě. Znamená to připravit změnu pražské dopravní koncepce, vypustit uvedené radiály včetně východní části MO z územního plánu a neprodleně ukončit další přípravu stavby hradčanské radiály Libeň – Malovanka. Řešením kritické dopravní situace uvnitř Prahy vzniklé koncem devadesátých let je především zavádění systémových opatření pro omezování přístupu aut do vnitřního města. Jde o důsledné postihy za nedovolené parkování a jeho citelné zpoplatnění progresivně směrem k centru, omezování rychlosti, popř. i kapacity radiál, důslednou preferenci MHD a také o urychlení přípravy a výstavby severní části silničního okruhu Ruzyně – Březiněves. Místo mimořádně náročné výstavby tzv. MO včetně úplné dostavby jeho jihozápadní části (zdvojení mostu přes Plzeňskou) je třeba připravit několik menších staveb pro MHD, cyklisty, velkokapacitní záchytné parkování i pro automobilovou dopravu, ale jen takových, které prokazatelně omezí provoz aut uvnitř města i jeho negativní účinky v obytných čtvrtích. Cílem není úplně zastavit výstavbu pro automobilovou dopravu, ale usměrnit ji tak, aby městu prospívala a nikoli škodila. Projektanti, investoři ani stavební firmy se jistě nemusí obávat o své zisky. Jejich činnost však nesmí být v rozporu s veřejným zájmem. V Praze dne 17.11.2002 Jan Klika, dopravní odborník Petr Kužvart, environmentální právník

[ tisk... ]

Související kauza: městský okruh - dálnice uprostřed města


Další tiskové zprávy

[ 15. 11. 2010 ]
Ateliér pro životní prostředí otevřel právní poradnu pro obyvatele Prahy 11

[ 16. 09. 2010 ]
16. září 2010 byla spuštěna internetová mapa pražských kauz www.praguewatch.cz

[ 16. 11. 2009 ]
Magistrát zavolal policii na petiční stánek,
Arnika podává žalobu proti omezování demokracie

[ 09. 10. 2009 ]
Stavební firmy zvítězily, mohou stavět na ukradených pozemcích!

[ 08. 09. 2009 ]
Poslanci chtějí znárodňovat!

[ 15. 05. 2009 ]
Oprava Karlova mostu: hlavní viníci nepřišli! Vše jede ve starých kolejích!!

[ 22. 09. 2008 ]
Vláda dnes rozhoduje o škrtu občanských práv lidí v sousedství velkých staveb

[ 10. 09. 2008 ]
Falešnou dokumentaci EIA je třeba předělat !

[ 05. 09. 2008 ]
Soud odmítl nárůst provozu aut na Pankráci. V sázce je zdraví obyvatel

[ 02. 09. 2008 ]
Pár poslanců chce škrtnout občanská práva lidí v sousedství velkých staveb

[ 14. 03. 2008 ]
Praha 4 projednala výškové budovy EPOQUE na Pankrácké pláni

[ 20. 02. 2008 ]
Městskému okruhu má padnout za oběť tisíc stromů.
Sdružení tvrdí: řízení je nezákonné.

[ 14. 02. 2008 ]
Nevládní organizace vyzývají primátora Béma:
neničte Letnou

[ 04. 09. 2007 ]
Ministerstvo kultury povolilo mrakodrapy v Praze přes odpor UNESCO,
Česku hrozí ostuda

[ 03. 09. 2007 ]
Česká republika nemá politiku územního rozvoje. Vláda zaspala – hrozí škody na krajině.

[ 19. 07. 2007 ]
Neziskové organizace vítají, že vláda odmítla Čunkovy návrhy ohrožující krajinu

[ 17. 07. 2007 ]
nevládní organizace varují před novelou stavebního zákona

[ 28. 11. 2006 ]
Vnitřní okruh má zásadní chyby — další příprava „MO Blanka“ ztratila smysl

[ 27. 11. 2006 ]
Pražský Magistrát neumí vést úřední desku, riskuje problémy

[ 17. 10. 2006 ]
potrefená husa zakejhala

[ 24. 05. 2006 ]
Bytový dům naproti Národní kulturní památce Vyšehrad je od počátku úřednickým švindlem!

[ 12. 05. 2006 ]
UNESCO odpovědělo, že mrakodrapy na Pankráci jsou opravdu problém

[ 05. 05. 2006 ]
Proti rozhodnutí o umístění stavby „Arkády Pankrác“ byla podána správní žaloba

[ 02. 04. 2006 ]
Mimoúrovňová křižovatka Malovanka, skandál v právním státě!

[ 08. 03. 2006 ]
Magistrát se domnívá, že kvůli takové banalitě jakou je mrakodrap, není EIA zapotřebí

[ 01. 02. 2006 ]
Zákon nesváže úřadům ruce: o špinavých továrnách se bude rozhodovat férově

[ 08. 12. 2005 ]
Na severu Prahy je prioritou Pražský (vnější) okruh a nikoli Městský (vnitřní) okruh Malovanka – Pelc Tyrolka !

[ 14. 11. 2005 ]
Ateliér pro životní prostředí pomáhá občanským iniciativám již pátým rokem

[ 22. 03. 2005 ]
Mimoúrovňová křižovatka Malovanka zničí
rezidenční oblasti Prahy 6

[ 25. 10. 2004 ]
Martin Pecina, náměstek Ministra průmyslu a obchodu Ing. Milana Urbana, šíří lživé pomluvy o ekologických organizacích.

[ 12. 10. 2004 ]
OBCE UPOZORŇUJÍ MINISTRA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA STŘET ZÁJMŮ A POŽADUJÍ OPRAVU STANOVISKA K DÁLNICI D3

[ 29. 09. 2004 ]
Podivné okolnosti černé stavby Metrostavu v Hodkovičkách

[ 27. 08. 2004 ]
Mrázovkou musí skončit výstavba tzv. městského okruhu

[ 26. 08. 2004 ]
tunel Mrázovka - v Praze se zprovozňuje součást zhoubného dopravního řešení

[ 06. 08. 2004 ]
Chyby v projektu Nového spojení lze napravit

[ 26. 04. 2004 ]
e - nejdříve SO a pak možná MO

[ 08. 04. 2004 ]
Ministerstvo odmítlo zvýšení dopravy na Pankráci — mrakodrapy ani obchodní centra zřejmě nevzniknou

[ 15. 01. 2004 ]
soud dal sdružením zapravdu

[ 09. 12. 2003 ]
h - Městský okruh --- dálnice uprostřed města

[ 01. 12. 2003 ]
Sporné obchodně kulturní centrum EDEN v Praze 10 je stavěno v rozporu se zákonem - úřady pasivně přihlížejí

[ 12. 11. 2003 ]
Plány variant dálnice D3 obsahují nepravdivé údaje

[ 24. 10. 2003 ]
poslanecká podpora korupce --- poslanci se chystají omezit právo veřejnosti podílet se na rozhodování

[ 11. 09. 2003 ]
Jaké poučení z pochodu kůrovcovou Šumavou ?

[ 05. 09. 2003 ]
Senát uspořádal seminář k účasti veřejnosti

[ 23. 05. 2003 ]
Výzva proti rušení odoru územního rozhodování Magistrátu hl. m. Prahy

[ 17. 11. 2002 ]
Pryč s dalšími radiálami do centra Prahy ! 3.část

[ 13. 11. 2002 ]
Pryč s dalšími radiálami do centra Prahy ! 2. část

[ 09. 08. 2002 ]
Vrchní soud zrušil právní moc umístění stavby Obchodně kulturního centra EDEN

[ 29. 05. 2002 ]
Stavební povolení "bytového domu Na Dlážděnce" bylo společnosti Skanska vydáno v rozporu se zákonem

[ 07. 05. 2002 ]
Magistrát rozhodl, že stavební povolení pro IKEU na Černém mostě je v rozporu ze zákonem

3fingers 2003