Pryč s průnikem dalších aut do vnitřní Prahy !
[ 28. 09. 2004 ]
Odvolání proti povolení stavby kolosální dálniční křižovatky Malovanka podána, protože počet aut uvnitř města je třeba zmenšit omezováním jejich přístupu do centra a přednostní výstavbou silničního okruhu na severozápadě Prahy. Místo toho se Magistrát snaží o pravý opak: zvětšit kapacitu křižovatky Malovanka pro průjezdnou dopravu obytným územím a kolem památkové rezervace a tím dále zhoršit životní prostředí.
Občanské sdružení Ateliér pro životní prostředí (AŽP) i místní Sdružení pro podporu zeleně a ovzduší v Praze 6 se odvolala proti stavebnímu povolení mimoúrovňové křižovatky (MÚK) Malovanka u severního vyústění Strahovského tunelu. Navržená obrovská MÚK se mezi obytné domy a jen 200 m od Hradčan naprosto nehodí. Dnešní, kapacitně dosud vyhovující křižovatka je od zástavby dosti vzdálená, ale nová MÚK by přenesla omezující úrovňová křížení přímo před obytné domy – na křižovatky Patočkovy s ulicemi Pod Královkou a Myslbekova. Zároveň by tím výrazně vzrostla kapacita pro průnik dalších tisíců vozidel do obytných území Prahy 6. Jde o průjezd mezi Barrandovským mostem, Strahovským tunelem a severozápadním okrajem města (letiště, karlovarská a chomutovská silnice), který by postihl celou řadu obytných čtvrtí (Dejvice, Ořechovka, Petřiny, Břevnov, Bílá Hora), kde by značně zhoršil životní prostředí.
MÚK Malovanka má podle Magistrátu postupně zvýšit intenzitu dopravy ve Strahovském tunelu až na pětinásobek současného stavu. Přitom u jeho jižního vyústění jsou již dnes překročeny limity znečištění ovzduší. Zhoršování životního prostředí jeho znečišťováním nebo jinou lidskou činností nad míru stanovenou zvláštními předpisy je poškozováním životního prostředí, které je zakázáno zákonem. Uskutečnění a užívání navržené stavby MÚK Malovanka by bylo v rozporu s veřejným zájmem na ochraně životního prostředí a zdraví obyvatel. Potenciální nedostatek kapacity úrovňové křižovatky Patočkova – Strahovský tunel je třeba řešit především přednostní výstavbou severozápadní části silničního okruhu Ruzyně, která významně sníží objem průjezdné dopravy po Patočkově ulici. Potřebného zvýšení kapacity Strahovského tunelu pro uzavření průjezdu přes Malou Stranu a Křižovnické náměstí lze dosáhnout jednoduchým přemostěním stávajícího výjezdu z tunelu. Tato úprava by stála malý zlomek nákladů na MÚK Malovanka.
Výstavba MÚK Malovanka podle dosavadního návrhu a jako součást severní části tzv. Městského okruhu (ve skutečnosti „trojské radiály“ Pelc Tyrolka – Troja – Hradčany) již ztratila své opodstatnění. Podrobné rozbory dopravních vztahů v oblasti Letné a účinků „trojské radiály“, provedené až po schválení územního plánu, vyvrátily jeho původní předpoklad, že velkokapacitní komunikace Malovanka – Pelc Tyrolka odlehčí Letenskému náměstí. A naopak se potvrdilo, že značný vzrůst dopravy vyvolaný touto komunikací by způsobil poškození životního prostředí, zejména v ulicích Svatovítská a V Holešovičkách. Severní objezd památkové rezervace, který bude zároveň obchvatem obytné části Letné, je třeba vést zcela jiným směrem. Stačil by k tomu jen zlomek z cca 20 miliard potřebných na severní část tzv. Městského okruhu. V důsledku nedávno schváleného požadavku Prahy 6 na urychlení výstavby velkokapacitní Břevnovské radiály musí být změněna její poloha, protože pro dnešní generaci vozidel s výbušnými spalovacími motory ji nelze vést středem obytné zástavby. Bude-li její výstavba skutečně zdůvodněna, musí tomu odpovídat i podzemní řešení na Malovance. MÚK Malovanka se rozhodně nesmí stát velkým otevřeným vředem na tváři Prahy 6, nedaleko Pražského hradu, jak o to nyní usiluje pražský magistrát.
V Praze dne 28. září 2004
JUDr.Petr Kužvart
právní zástupce AŽP
[ tisk... ]
Související kauza: městský okruh - dálnice uprostřed města
Další aktuality
[ 15. 11. 2010 ]
Ateliér pro životní prostředí otevřel právní poradnu pro obyvatele Prahy 11
[ 16. 09. 2010 ]
16. září 2010 byla spuštěna internetová mapa pražských kauz www.praguewatch.cz
[ 16. 11. 2009 ]
Magistrát zavolal policii na petiční stánek, Arnika podává žalobu proti omezování demokracie
[ 09. 10. 2009 ]
Stavební firmy zvítězily, mohou stavět na ukradených pozemcích!
[ 29. 09. 2009 ]
Senát vrací do hry vyvlastňovací zákon
[ 10. 09. 2009 ]
Dálnice se budou stavět zcela bez ohledu na práva vlastníků pozemků
[ 08. 09. 2009 ]
Poslanci chtějí znárodňovat!
[ 26. 06. 2009 ]
Politika územního rozvoje ČR - trojský kůň výstavby předražených dálnic
[ 18. 06. 2009 ]
PK
[ 15. 05. 2009 ]
Oprava Karlova mostu: hlavní viníci nepřišli! Vše jede ve starých kolejích!!
[ 30. 04. 2009 ]
Pane primátore, přiznejte svou vinu na růstu dopravního kolapsu Prahy a napravte ji!
[ 20. 04. 2009 ]
Karlův most - oprava nebo jeho ničení?
[ 22. 09. 2008 ]
Vláda dnes rozhoduje o škrtu občanských práv lidí v sousedství velkých staveb
[ 10. 09. 2008 ]
Falešnou dokumentaci EIA je třeba předělat !
[ 05. 09. 2008 ]
Soud odmítl nárůst provozu aut na Pankráci. V sázce je zdraví obyvatel
[ 02. 09. 2008 ]
Pár poslanců chce škrtnout občanská práva lidí v sousedství velkých staveb
[ 16. 08. 2008 ]
Jak je tomu s povahou usnesení Výboru pro světové dědictví UNESCO
[ 14. 03. 2008 ]
Praha 4 projednala výškové budovy EPOQUE na Pankrácké pláni
[ 13. 03. 2008 ]
Praha 4 ignoruje UNESCO – povolování mrakodrapů pokračuje
[ 20. 02. 2008 ]
Městskému okruhu má padnout za oběť tisíc stromů. Sdružení tvrdí: řízení je nezákonné.
[ 14. 02. 2008 ]
Nevládní organizace vyzývají primátora Béma: neničte Letnou
[ 07. 02. 2008 ]
Ivan Dejmal zemřel
[ 04. 09. 2007 ]
Ministerstvo kultury povolilo mrakodrapy v Praze přes odpor UNESCO, Česku hrozí ostuda
[ 03. 09. 2007 ]
Česká republika nemá politiku územního rozvoje. Vláda zaspala – hrozí škody na krajině.
[ 23. 07. 2007 ]
Od územního plánování po stavební povolení
[ 19. 07. 2007 ]
Neziskové organizace vítají, že vláda odmítla Čunkovy návrhy ohrožující krajinu
[ 17. 07. 2007 ]
nevládní organizace varují před novelou stavebního zákona
[ 26. 06. 2007 ]
pravidla transparentnosti NNO v oblasti dárcovství a sponzorinku
[ 08. 06. 2007 ]
Nevládní organizace navrhují úpravu zákona o ochraně přírody. České republice hrozí sankce EU
[ 10. 05. 2007 ]
Ombudsman požaduje porovnat varianty dálničního spojení Brna a Vídně
[ 27. 04. 2007 ]
Výsledky anket „Ropák 2006“ a „Zelená perla 2006“
[ 26. 04. 2007 ]
Čeští přátelé Tater žádají ochranu národního parku
[ 03. 04. 2007 ]
PODNĚT K ZASTAVENÍ VÝSTAVBY MO BLANKA
[ 27. 03. 2007 ]
VÝSTAVBU MO BLANKA JE TŘEBA ZASTAVIT
[ 21. 03. 2007 ]
petice proti kácení alejí
[ 15. 02. 2007 ]
VÝSTAVBA MO BLANKA ZTRATILA SMYSL
[ 13. 02. 2007 ]
Arnika vydavá nové publikace pro občanská sdružení
[ 07. 02. 2007 ]
Úřední propaganda vystavby městského okruhu
[ 28. 11. 2006 ]
Vnitřní okruh má zásadní chyby — další příprava „MO Blanka“ ztratila smysl
[ 27. 11. 2006 ]
Pražský Magistrát neumí vést úřední desku, riskuje problémy
[ 17. 10. 2006 ]
potrefená husa zakejhala
[ 11. 10. 2006 ]
manuál podávání stížností k orgánům Evropské unie
[ 24. 05. 2006 ]
Bytový dům naproti Národní kulturní památce Vyšehrad je od počátku úřednickým švindlem!
[ 12. 05. 2006 ]
UNESCO odpovědělo, že mrakodrapy na Pankráci jsou opravdu problém
[ 05. 05. 2006 ]
Proti rozhodnutí o umístění stavby „Arkády Pankrác“ byla podána správní žaloba
[ 02. 04. 2006 ]
Mimoúrovňová křižovatka Malovanka, skandál v právním státě!
[ 08. 03. 2006 ]
Magistrát se domnívá, že kvůli takové banalitě jakou je mrakodrap, není EIA zapotřebí
[ 07. 03. 2006 ]
Investor nemůže bránit zahrnutí ekologicky šetrné varianty do procesu EIA
[ 03. 03. 2006 ]
Zachraňte Bělověžský prales
[ 24. 02. 2006 ]
Návrh MÚK Malovanka i Břevnovské radiály je třeba předělat – imise od aut překračují přípustné limity
[ 04. 02. 2006 ]
Správní soud zrušil právní moc a vykonatelnost stavebního povolení na Mimoúrovňovou křižovatku Malovanka
[ 01. 02. 2006 ]
Zákon nesváže úřadům ruce: o špinavých továrnách se bude rozhodovat férově
[ 08. 12. 2005 ]
Na severu Prahy je prioritou Pražský (vnější) okruh a nikoli Městský (vnitřní) okruh Malovanka – Pelc Tyrolka !
[ 16. 11. 2005 ]
Pozvánka na tiskovou konferenci na téma --- Zákon o střetu zájmů
[ 14. 11. 2005 ]
Ateliér pro životní prostředí pomáhá občanským iniciativám již pátým rokem
[ 12. 10. 2005 ]
Blanka neprospěje, ale poškodí Prahu
[ 13. 09. 2005 ]
Informace
[ 24. 05. 2005 ]
Blanka Letné neodlehčí
[ 22. 03. 2005 ]
Mimoúrovňová křižovatka Malovanka zničí rezidenční oblasti Prahy 6
[ 02. 12. 2004 ]
Sázava stále v ohrožení
[ 29. 10. 2004 ]
pokračuje snaha poničit Prahu další magistrálou
[ 25. 10. 2004 ]
Martin Pecina, náměstek Ministra průmyslu a obchodu Ing. Milana Urbana, šíří lživé pomluvy o ekologických organizacích.
[ 12. 10. 2004 ]
OBCE UPOZORŇUJÍ MINISTRA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA STŘET ZÁJMŮ A POŽADUJÍ OPRAVU STANOVISKA K DÁLNICI D3
[ 29. 09. 2004 ]
Podivné okolnosti černé stavby Metrostavu v Hodkovičkách
[ 28. 09. 2004 ]
Pryč s průnikem dalších aut do vnitřní Prahy !
[ 27. 08. 2004 ]
Mrázovkou musí skončit výstavba tzv. městského okruhu
[ 26. 08. 2004 ]
tunel Mrázovka - v Praze se zprovozňuje součást zhoubného dopravního řešení
[ 06. 08. 2004 ]
Chyby v projektu Nového spojení lze napravit
[ 15. 05. 2004 ]
5 - doprav řešení - JK
[ 28. 04. 2004 ]
d - ode dneška je účinná novela zákona o ochraně přírody a krajiny
[ 26. 04. 2004 ]
e - nejdříve SO a pak možná MO
[ 08. 04. 2004 ]
Ministerstvo odmítlo zvýšení dopravy na Pankráci — mrakodrapy ani obchodní centra zřejmě nevzniknou
[ 16. 03. 2004 ]
f - vývoj v kauze ručičky
[ 18. 02. 2004 ]
g - Úřednice měly prostě smůlu – a k tomu ještě ten Zdeněk Hovorka!
[ 15. 01. 2004 ]
soud dal sdružením zapravdu
[ 09. 12. 2003 ]
h - Městský okruh --- dálnice uprostřed města
[ 01. 12. 2003 ]
Sporné obchodně kulturní centrum EDEN v Praze 10 je stavěno v rozporu se zákonem - úřady pasivně přihlížejí
[ 12. 11. 2003 ]
Plány variant dálnice D3 obsahují nepravdivé údaje
[ 24. 10. 2003 ]
poslanecká podpora korupce --- poslanci se chystají omezit právo veřejnosti podílet se na rozhodování
[ 11. 09. 2003 ]
Jaké poučení z pochodu kůrovcovou Šumavou ?
[ 05. 09. 2003 ]
Senát uspořádal seminář k účasti veřejnosti
[ 25. 07. 2003 ]
vzniknul návrh Vyhlášky o zeleni
[ 23. 05. 2003 ]
Výzva proti rušení odoru územního rozhodování Magistrátu hl. m. Prahy
[ 17. 11. 2002 ]
Pryč s dalšími radiálami do centra Prahy ! 3.část
[ 13. 11. 2002 ]
Pryč s dalšími radiálami do centra Prahy ! 2. část
[ 09. 11. 2002 ]
Pryč s dalšími radiálami do centra Prahy ! (1)
[ 09. 08. 2002 ]
Vrchní soud zrušil právní moc umístění stavby Obchodně kulturního centra EDEN
[ 29. 05. 2002 ]
Stavební povolení "bytového domu Na Dlážděnce" bylo společnosti Skanska vydáno v rozporu se zákonem
[ 15. 05. 2002 ]
Stavební úřad na Praze 4 ode dneška účastníkům řízeníze spisů nic nekopíruje
[ 07. 05. 2002 ]
Magistrát rozhodl, že stavební povolení pro IKEU na Černém mostě je v rozporu ze zákonem
[ 19. 04. 2002 ]
Obec Útušice nechce zdržovat dálniční obchvat Plzně, ale musí bránit zájmy svých občanů
|