Na úvodní stránku

KDO JSME
   > O nás
   > Kontakty

ČÍM SE ZABÝVÁME
   > Kauzy
   > Projekty
   > Legislativa

CO NABÍZÍME
   > Separáty
   > Rozbory
   > Poradna
   > Poradna pro Prahu 11

ZÁKONY
AKTUALITY
TISKOVÉ ZPRÁVY
Na úvodní stránku
Aktuality

PODNĚT K ZASTAVENÍ VÝSTAVBY MO BLANKA

[ 03. 04. 2007 ]

Jako součást žaloby proti rozhodnutí Ministerstva dopravy, kterým zamítlo odvolání proti stavebnímu povolení na stavbu 0079 Špejchar – Pelc Tyrolka (součást tzv. MO Blanka), a s poukazem na podaná trestní oznámení vůči osobám, které tuto stavbu připravují v rozporu se zákonem, podá v nejbližší době Ateliér pro životní prostředí návrh na přiznání odkladného účinku správní žalobě – k zastavení další přípravy ostatních staveb MO Blanka.

Čerstvé rozhodnutí Ministerstva dopravy, kterým zamítlo odvolání proti jednomu ze tří stavebních povolení (na klíčovou stavbu MO Blanka – tunel pod Vltavou), je jen dokladem, že se odvolací orgán nezabýval věcnou podstatou této stavby. MO Blanka zůstává stále stejně drahou a škodlivou a dopravně neefektivní investicí jako předtím. Ministerské rozhodnutí nevzalo v úvahu, že stavebník neprokázal dodržení předepsaných limitů znečištění ovzduší užíváním stavby a že při překročení limitů je podle stanovené podmínky stavebního povolení odklon vozidel mimo postiženou oblast neuskutečnitelný, protože nebudou existovat komunikace, které by k tomu měly potřebnou kapacitu. Odvolací orgán připustil výstavbu komunikace prvořadého významu, která hrubě nesplňuje předpisy o navrhování výšky vozovky nad zvýšenou vodní hladinou při stoletém průtoku povrchových vod. Ignoroval také řadu námitek vůči špatné dopravní funkci stavby po jejím dokončení i vůči nepřijatelnému zhoršení MHD a zásahu do komunikační sítě, který ohrozí životy obyvatel i fungování institucí v severozápadní části Prahy během výstavby, bude-li prováděna před dokončením severozápadní části Pražského okruhu.

Špatnou zprávou je i to, že tento odvolací orgán svým rozhodnutím posvětil podvodný postup stavebníka při získávání klíčového stanoviska pro tuto stavbu, jak je doložen v samotném odvolacím spisu: souhlas městského hygienika byl získán stavebníkovým tvrzením o nereálně vysokém dopravním zatížení v postižené oblasti před výstavbou MO a jeho lživou spekulací o poklesu zatížení po zprovoznění MO Blanka.

Pokud by ministerstvo povolení zrušilo, mohlo poskytnout osobám ve vedení hl.m.Prahy přesvědčivý podklad k tomu, aby mohly z chybného záměru na řešení severní část MO nesmyslnou trasou Blanka snadno vycouvat. To se však bohužel nestalo. Nyní zůstává tíha nezbytného přehodnocení této investice jen na dnešních funkcionářích hl.m.Prahy či na jejich nástupcích.

Případ MO Blanka zároveň svědčí o již neudržitelné absenci nezávislých odborných autorit, které by před sobeckými zájmy stavební lobby a dalších zúčastněných osob hájily veřejný zájem na zdravých životních podmínkách a šetrném rozvoji města ve prospěch jeho obyvatel. Měli by to být např. hlavní architekt města, objektivní a kompetentní orgány ochrany zdraví, přírody a památek i obdoba někdejší nadresortní státní expertizy, která by dbala na efektivní vynakládání veřejných peněz.

Sotva je nadále přijatelné i dosavadní jednostranné a nekvalifikované informování naší veřejnosti o kvalitách MO Blanka nejen v radničních Listech a periodikách městských částí, ale i v některých denících. Není možné, aby evidentní barbarský průtah centrem města vzdálený od jeho neprůjezdné části stejně jako severojižní magistrála byl (jako v MfDnes) nazýván “obchvatem”, nebo aby dlouhý tunel pod centrem města s výjezdy na povrch v těsném sousedství památkové rezervace byl (jako v Lidových novinách) veleben jako evropský unikát. Právě skutečnost, že takto nesmyslnou stavbu, která bude zatahovat další dopravu do centra, nikde v Evropě nemají a ani nechystají, je naopak důkazem o zvrácenosti záměrů odpovědných osob pražské radnice a magistrátu.

Z případu MO Blanka také vyplývá, že si jako občané musíme více všímat, co ve skutečnosti činí námi zvolení zastupitelé a zda je to v souladu s veřejným zájmem.

V Praze dne 3.4.2007
Jan Klika, předseda sdružení

Přílohy (zaslané odvolacímu orgánu):
1) Důvody pro zrušení stavebního povolení na stavbu 0079 Špejchar – Pelc Tyrolka Městského okruhu
2) Stanovisko k vyjádření IDS, a.s. k odvoláním občanských sdružení proti stavebnímu povolení na stavbu 0079 Špejchar – Pelc Tyrolka Městského okruhu – výtah

[ tisk... ]

Související kauza: městský okruh - dálnice uprostřed města


Další aktuality

[ 15. 11. 2010 ]
Ateliér pro životní prostředí otevřel právní poradnu pro obyvatele Prahy 11

[ 16. 09. 2010 ]
16. září 2010 byla spuštěna internetová mapa pražských kauz www.praguewatch.cz

[ 16. 11. 2009 ]
Magistrát zavolal policii na petiční stánek,
Arnika podává žalobu proti omezování demokracie

[ 09. 10. 2009 ]
Stavební firmy zvítězily, mohou stavět na ukradených pozemcích!

[ 29. 09. 2009 ]
Senát vrací do hry vyvlastňovací zákon

[ 10. 09. 2009 ]
Dálnice se budou stavět zcela bez ohledu na práva vlastníků pozemků

[ 08. 09. 2009 ]
Poslanci chtějí znárodňovat!

[ 26. 06. 2009 ]
Politika územního rozvoje ČR - trojský kůň výstavby předražených dálnic

[ 18. 06. 2009 ]
PK

[ 15. 05. 2009 ]
Oprava Karlova mostu: hlavní viníci nepřišli! Vše jede ve starých kolejích!!

[ 30. 04. 2009 ]
Pane primátore, přiznejte svou vinu
na růstu dopravního kolapsu Prahy a napravte ji!

[ 20. 04. 2009 ]
Karlův most - oprava nebo jeho ničení?

[ 22. 09. 2008 ]
Vláda dnes rozhoduje o škrtu občanských práv lidí v sousedství velkých staveb

[ 10. 09. 2008 ]
Falešnou dokumentaci EIA je třeba předělat !

[ 05. 09. 2008 ]
Soud odmítl nárůst provozu aut na Pankráci. V sázce je zdraví obyvatel

[ 02. 09. 2008 ]
Pár poslanců chce škrtnout občanská práva lidí v sousedství velkých staveb

[ 16. 08. 2008 ]
Jak je tomu s povahou usnesení Výboru pro světové dědictví UNESCO

[ 14. 03. 2008 ]
Praha 4 projednala výškové budovy EPOQUE na Pankrácké pláni

[ 13. 03. 2008 ]
Praha 4 ignoruje UNESCO – povolování mrakodrapů pokračuje

[ 20. 02. 2008 ]
Městskému okruhu má padnout za oběť tisíc stromů.
Sdružení tvrdí: řízení je nezákonné.

[ 14. 02. 2008 ]
Nevládní organizace vyzývají primátora Béma:
neničte Letnou

[ 07. 02. 2008 ]
Ivan Dejmal zemřel

[ 04. 09. 2007 ]
Ministerstvo kultury povolilo mrakodrapy v Praze přes odpor UNESCO,
Česku hrozí ostuda

[ 03. 09. 2007 ]
Česká republika nemá politiku územního rozvoje. Vláda zaspala – hrozí škody na krajině.

[ 23. 07. 2007 ]
Od územního plánování po stavební povolení

[ 19. 07. 2007 ]
Neziskové organizace vítají, že vláda odmítla Čunkovy návrhy ohrožující krajinu

[ 17. 07. 2007 ]
nevládní organizace varují před novelou stavebního zákona

[ 26. 06. 2007 ]
pravidla transparentnosti NNO v oblasti dárcovství a sponzorinku

[ 08. 06. 2007 ]
Nevládní organizace navrhují úpravu zákona o ochraně přírody. České republice hrozí sankce EU

[ 10. 05. 2007 ]
Ombudsman požaduje porovnat varianty dálničního spojení Brna a Vídně

[ 27. 04. 2007 ]
Výsledky anket „Ropák 2006“ a „Zelená perla 2006“

[ 26. 04. 2007 ]
Čeští přátelé Tater žádají ochranu národního parku

[ 03. 04. 2007 ]
PODNĚT K ZASTAVENÍ VÝSTAVBY MO BLANKA

[ 27. 03. 2007 ]
VÝSTAVBU MO BLANKA JE TŘEBA ZASTAVIT

[ 21. 03. 2007 ]
petice proti kácení alejí

[ 15. 02. 2007 ]
VÝSTAVBA MO BLANKA ZTRATILA SMYSL

[ 13. 02. 2007 ]
Arnika vydavá nové publikace pro občanská sdružení

[ 07. 02. 2007 ]
Úřední propaganda vystavby městského okruhu

[ 28. 11. 2006 ]
Vnitřní okruh má zásadní chyby — další příprava „MO Blanka“ ztratila smysl

[ 27. 11. 2006 ]
Pražský Magistrát neumí vést úřední desku, riskuje problémy

[ 17. 10. 2006 ]
potrefená husa zakejhala

[ 11. 10. 2006 ]
manuál podávání stížností k orgánům Evropské unie

[ 24. 05. 2006 ]
Bytový dům naproti Národní kulturní památce Vyšehrad je od počátku úřednickým švindlem!

[ 12. 05. 2006 ]
UNESCO odpovědělo, že mrakodrapy na Pankráci jsou opravdu problém

[ 05. 05. 2006 ]
Proti rozhodnutí o umístění stavby „Arkády Pankrác“ byla podána správní žaloba

[ 02. 04. 2006 ]
Mimoúrovňová křižovatka Malovanka, skandál v právním státě!

[ 08. 03. 2006 ]
Magistrát se domnívá, že kvůli takové banalitě jakou je mrakodrap, není EIA zapotřebí

[ 07. 03. 2006 ]
Investor nemůže bránit zahrnutí ekologicky šetrné varianty do procesu EIA

[ 03. 03. 2006 ]
Zachraňte Bělověžský prales

[ 24. 02. 2006 ]
Návrh MÚK Malovanka i Břevnovské radiály je třeba předělat – imise od aut překračují přípustné limity

[ 04. 02. 2006 ]
Správní soud zrušil právní moc a vykonatelnost stavebního povolení na Mimoúrovňovou křižovatku Malovanka

[ 01. 02. 2006 ]
Zákon nesváže úřadům ruce: o špinavých továrnách se bude rozhodovat férově

[ 08. 12. 2005 ]
Na severu Prahy je prioritou Pražský (vnější) okruh a nikoli Městský (vnitřní) okruh Malovanka – Pelc Tyrolka !

[ 16. 11. 2005 ]
Pozvánka na tiskovou konferenci na téma --- Zákon o střetu zájmů

[ 14. 11. 2005 ]
Ateliér pro životní prostředí pomáhá občanským iniciativám již pátým rokem

[ 12. 10. 2005 ]
Blanka neprospěje, ale poškodí Prahu

[ 13. 09. 2005 ]
Informace

[ 24. 05. 2005 ]
Blanka Letné neodlehčí

[ 22. 03. 2005 ]
Mimoúrovňová křižovatka Malovanka zničí
rezidenční oblasti Prahy 6

[ 02. 12. 2004 ]
Sázava stále v ohrožení

[ 29. 10. 2004 ]
pokračuje snaha poničit Prahu další magistrálou

[ 25. 10. 2004 ]
Martin Pecina, náměstek Ministra průmyslu a obchodu Ing. Milana Urbana, šíří lživé pomluvy o ekologických organizacích.

[ 12. 10. 2004 ]
OBCE UPOZORŇUJÍ MINISTRA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA STŘET ZÁJMŮ A POŽADUJÍ OPRAVU STANOVISKA K DÁLNICI D3

[ 29. 09. 2004 ]
Podivné okolnosti černé stavby Metrostavu v Hodkovičkách

[ 28. 09. 2004 ]
Pryč s průnikem dalších aut do vnitřní Prahy !

[ 27. 08. 2004 ]
Mrázovkou musí skončit výstavba tzv. městského okruhu

[ 26. 08. 2004 ]
tunel Mrázovka - v Praze se zprovozňuje součást zhoubného dopravního řešení

[ 06. 08. 2004 ]
Chyby v projektu Nového spojení lze napravit

[ 15. 05. 2004 ]
5 - doprav řešení - JK

[ 28. 04. 2004 ]
d - ode dneška je účinná novela zákona o ochraně přírody a krajiny

[ 26. 04. 2004 ]
e - nejdříve SO a pak možná MO

[ 08. 04. 2004 ]
Ministerstvo odmítlo zvýšení dopravy na Pankráci — mrakodrapy ani obchodní centra zřejmě nevzniknou

[ 16. 03. 2004 ]
f - vývoj v kauze ručičky

[ 18. 02. 2004 ]
g - Úřednice měly prostě smůlu – a k tomu ještě ten Zdeněk Hovorka!

[ 15. 01. 2004 ]
soud dal sdružením zapravdu

[ 09. 12. 2003 ]
h - Městský okruh --- dálnice uprostřed města

[ 01. 12. 2003 ]
Sporné obchodně kulturní centrum EDEN v Praze 10 je stavěno v rozporu se zákonem - úřady pasivně přihlížejí

[ 12. 11. 2003 ]
Plány variant dálnice D3 obsahují nepravdivé údaje

[ 24. 10. 2003 ]
poslanecká podpora korupce --- poslanci se chystají omezit právo veřejnosti podílet se na rozhodování

[ 11. 09. 2003 ]
Jaké poučení z pochodu kůrovcovou Šumavou ?

[ 05. 09. 2003 ]
Senát uspořádal seminář k účasti veřejnosti

[ 25. 07. 2003 ]
vzniknul návrh Vyhlášky o zeleni

[ 23. 05. 2003 ]
Výzva proti rušení odoru územního rozhodování Magistrátu hl. m. Prahy

[ 17. 11. 2002 ]
Pryč s dalšími radiálami do centra Prahy ! 3.část

[ 13. 11. 2002 ]
Pryč s dalšími radiálami do centra Prahy ! 2. část

[ 09. 11. 2002 ]
Pryč s dalšími radiálami do centra Prahy ! (1)

[ 09. 08. 2002 ]
Vrchní soud zrušil právní moc umístění stavby Obchodně kulturního centra EDEN

[ 29. 05. 2002 ]
Stavební povolení "bytového domu Na Dlážděnce" bylo společnosti Skanska vydáno v rozporu se zákonem

[ 15. 05. 2002 ]
Stavební úřad na Praze 4 ode dneška účastníkům řízeníze spisů nic nekopíruje

[ 07. 05. 2002 ]
Magistrát rozhodl, že stavební povolení pro IKEU na Černém mostě je v rozporu ze zákonem

[ 19. 04. 2002 ]
Obec Útušice nechce zdržovat dálniční obchvat Plzně, ale musí bránit zájmy svých občanů

3fingers 2003