Plány variant dálnice D3 obsahují nepravdivé údaje
[ 12. 11. 2003 ] [ Tisková zpráva ]
Plány variant dálnice D3 obsahují nepravdivé údaje
Na den 11.listopadu 2003 svolal Krajský úřad Středočeského kraje veřejné projednání dvou závažných dokumentací: konceptu územního plánu okresu Benešov a posouzení vlivů variant dálnice D3 na životní prostředí (obě dokumentace zpracovala společnost T-plan). Ateliér pro životní prostředí se s oběma dokumentacemi podrobně seznámil a zjistil, že nejsou objektivní a že obsahují řadu nepravdivých tvrzení v částech dotýkající se trasování dálnice D 3. V současnosti jsou posuzovány tato varianty:
-
tzv. "stabilizovaná varianta" vedená kolem Jílového, prosazovaná Ředitelstvím silnic a dálnic;
-
varianta "Zenkl-Vyhnálek", v(nbsp;severním, problematickém úseku Jílovska a přechodu přes Sázavu je totožná se stabilizovanou variantou, pikantní je, že autoři této varianty jsou členy týmu řešícího posuzování všech variant - tedy posuzují si sami své dílo...;
-
varianta "Promika", vedená převážně v koridoru stávající silnice I/3, tato varianta byla zařazena mezi posuzované varianty dodatečně, na nátlak dotčené veřejnosti a důraznou žádost Ministerstva životního prostředí;
-
nulová varianta - tedy nestavět dálnici;
Hodnocení variant je provedeno v neprospěch varianty Promika a je zjevná tendence upřednostnit původní návrh tzv. stabilizovanou variantu.
Do hodnocení je podsouváno, že varianta Promika je horší než tzv stabilizovaná varianta, skutečnost je však taková, že:
-
varianta Promika má dálniční parametry ve všech úsecích jen s výjimkou jedné z jejích subvariant kolem Votic a vzdálenost křižovatek lze přizpůsobit kategorii D, pokud nebude zvolena ekonomicky výhodnější a ekologicky šetrnější kategorie R (rychlostní silnice);
-
ve variantě Promika lze bez obtíží zřídit doprovodnou silnici II. třídy po celé délce hlavní trasy Praha - Mezno;
-
zaústění varianty Promika na východní část budoucího pražského okruhu je dopravně výhodné, protože vede k menšímu zatížení jeho čtyřpruhové jižní části a k lepšímu využití kapacity východní šestipruhové části;
-
východní obchvat Benešova ve variantě Promika není v kolizi se zájmy Armády ČR, neboť cvičiště na Kavčím vrchu vojsko opouští;
-
varianta Promika poskytuje nejkratší spojení (součet délek) v hlavních dopravních relacích, tj. ze společných bodů na dálnicích D1 a D3 do obou směrů pražského okruhu a hlavního směru k centru Prahy;
-
varianta Promika má největší průměrné zatížení hlavní trasy a proto je dopravně nejúčinnější;
-
varianta Promika celkově zlepšuje dopravní dostupnost regionu jižní části Středočeského kraje, zbytečně neznehodnocuje zachovanou krajinu a brání nežádoucí suburbanizaci - je tak v souladu s Řídícími principy trvale udržitelného územního rozvoje přijatými v Hannoveru v roce 2000;
-
varianta Promika jako jediná je v souladu s vládním dokumentem Státní politika životního prostředí, která doporučuje při modernizaci silniční sítě využívat především stávající trasy, popřípadě jejich koridory, a tím omezit další fragmentaci (čili rozdělování) krajiny novými trasami;
-
tzv. ideální stabilizovaná varianta D3 vedená v novém koridoru kolem Jílového je v těžké kolizi s rozvojem obytné zástavby obce Libeř;
-
tzv. stabilizovaná varianta D3 obsahuje neekonomické ponechání stávající táborské silnice v síti silnic I. třídy a pro prioritní řešení nejzatíženějšího úseku trasy E55 D1 - Benešov vyžaduje podstatně větší stavební náklady než varianta Promika (cca 180 %, po odstranění kolize ještě mnohem více).
Obě dokumentace popisují vlastnosti varianty Promika uvedené v bodech 1) až 7) zcela opačně a skutečnosti uvedené v bodech 8) až 10) zamlčují. Tím znemožňují objektivní posouzení předložených variant dálnice D3 dotčenými orgány státní správy i krajským zastupitelstvem a nemohou tak naplnit cíle a úkoly územního plánování stanovené stavebním zákonem. Ateliér pro životní prostředí proto v této věci podává stížnost nadřízenému orgánu státní správy - Ministerstvu pro místní rozvoj se žádostí o nápravu.
V Praze, 12. listopadu 2003
Jiřina Juláková, prom. chem., v.r.
předsedkyně Ateliéru pro životní prostředí
[ tisk... ]
Související kauza: územní plán velkého územního celku okresu Benešov
Další tiskové zprávy
[ 15. 11. 2010 ]
Ateliér pro životní prostředí otevřel právní poradnu pro obyvatele Prahy 11
[ 16. 09. 2010 ]
16. září 2010 byla spuštěna internetová mapa pražských kauz www.praguewatch.cz
[ 16. 11. 2009 ]
Magistrát zavolal policii na petiční stánek, Arnika podává žalobu proti omezování demokracie
[ 09. 10. 2009 ]
Stavební firmy zvítězily, mohou stavět na ukradených pozemcích!
[ 08. 09. 2009 ]
Poslanci chtějí znárodňovat!
[ 15. 05. 2009 ]
Oprava Karlova mostu: hlavní viníci nepřišli! Vše jede ve starých kolejích!!
[ 22. 09. 2008 ]
Vláda dnes rozhoduje o škrtu občanských práv lidí v sousedství velkých staveb
[ 10. 09. 2008 ]
Falešnou dokumentaci EIA je třeba předělat !
[ 05. 09. 2008 ]
Soud odmítl nárůst provozu aut na Pankráci. V sázce je zdraví obyvatel
[ 02. 09. 2008 ]
Pár poslanců chce škrtnout občanská práva lidí v sousedství velkých staveb
[ 14. 03. 2008 ]
Praha 4 projednala výškové budovy EPOQUE na Pankrácké pláni
[ 20. 02. 2008 ]
Městskému okruhu má padnout za oběť tisíc stromů. Sdružení tvrdí: řízení je nezákonné.
[ 14. 02. 2008 ]
Nevládní organizace vyzývají primátora Béma: neničte Letnou
[ 04. 09. 2007 ]
Ministerstvo kultury povolilo mrakodrapy v Praze přes odpor UNESCO, Česku hrozí ostuda
[ 03. 09. 2007 ]
Česká republika nemá politiku územního rozvoje. Vláda zaspala – hrozí škody na krajině.
[ 19. 07. 2007 ]
Neziskové organizace vítají, že vláda odmítla Čunkovy návrhy ohrožující krajinu
[ 17. 07. 2007 ]
nevládní organizace varují před novelou stavebního zákona
[ 28. 11. 2006 ]
Vnitřní okruh má zásadní chyby — další příprava „MO Blanka“ ztratila smysl
[ 27. 11. 2006 ]
Pražský Magistrát neumí vést úřední desku, riskuje problémy
[ 17. 10. 2006 ]
potrefená husa zakejhala
[ 24. 05. 2006 ]
Bytový dům naproti Národní kulturní památce Vyšehrad je od počátku úřednickým švindlem!
[ 12. 05. 2006 ]
UNESCO odpovědělo, že mrakodrapy na Pankráci jsou opravdu problém
[ 05. 05. 2006 ]
Proti rozhodnutí o umístění stavby „Arkády Pankrác“ byla podána správní žaloba
[ 02. 04. 2006 ]
Mimoúrovňová křižovatka Malovanka, skandál v právním státě!
[ 08. 03. 2006 ]
Magistrát se domnívá, že kvůli takové banalitě jakou je mrakodrap, není EIA zapotřebí
[ 01. 02. 2006 ]
Zákon nesváže úřadům ruce: o špinavých továrnách se bude rozhodovat férově
[ 08. 12. 2005 ]
Na severu Prahy je prioritou Pražský (vnější) okruh a nikoli Městský (vnitřní) okruh Malovanka – Pelc Tyrolka !
[ 14. 11. 2005 ]
Ateliér pro životní prostředí pomáhá občanským iniciativám již pátým rokem
[ 22. 03. 2005 ]
Mimoúrovňová křižovatka Malovanka zničí rezidenční oblasti Prahy 6
[ 25. 10. 2004 ]
Martin Pecina, náměstek Ministra průmyslu a obchodu Ing. Milana Urbana, šíří lživé pomluvy o ekologických organizacích.
[ 12. 10. 2004 ]
OBCE UPOZORŇUJÍ MINISTRA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA STŘET ZÁJMŮ A POŽADUJÍ OPRAVU STANOVISKA K DÁLNICI D3
[ 29. 09. 2004 ]
Podivné okolnosti černé stavby Metrostavu v Hodkovičkách
[ 27. 08. 2004 ]
Mrázovkou musí skončit výstavba tzv. městského okruhu
[ 26. 08. 2004 ]
tunel Mrázovka - v Praze se zprovozňuje součást zhoubného dopravního řešení
[ 06. 08. 2004 ]
Chyby v projektu Nového spojení lze napravit
[ 26. 04. 2004 ]
e - nejdříve SO a pak možná MO
[ 08. 04. 2004 ]
Ministerstvo odmítlo zvýšení dopravy na Pankráci — mrakodrapy ani obchodní centra zřejmě nevzniknou
[ 15. 01. 2004 ]
soud dal sdružením zapravdu
[ 09. 12. 2003 ]
h - Městský okruh --- dálnice uprostřed města
[ 01. 12. 2003 ]
Sporné obchodně kulturní centrum EDEN v Praze 10 je stavěno v rozporu se zákonem - úřady pasivně přihlížejí
[ 12. 11. 2003 ]
Plány variant dálnice D3 obsahují nepravdivé údaje
[ 24. 10. 2003 ]
poslanecká podpora korupce --- poslanci se chystají omezit právo veřejnosti podílet se na rozhodování
[ 11. 09. 2003 ]
Jaké poučení z pochodu kůrovcovou Šumavou ?
[ 05. 09. 2003 ]
Senát uspořádal seminář k účasti veřejnosti
[ 23. 05. 2003 ]
Výzva proti rušení odoru územního rozhodování Magistrátu hl. m. Prahy
[ 17. 11. 2002 ]
Pryč s dalšími radiálami do centra Prahy ! 3.část
[ 13. 11. 2002 ]
Pryč s dalšími radiálami do centra Prahy ! 2. část
[ 09. 08. 2002 ]
Vrchní soud zrušil právní moc umístění stavby Obchodně kulturního centra EDEN
[ 29. 05. 2002 ]
Stavební povolení "bytového domu Na Dlážděnce" bylo společnosti Skanska vydáno v rozporu se zákonem
[ 07. 05. 2002 ]
Magistrát rozhodl, že stavební povolení pro IKEU na Černém mostě je v rozporu ze zákonem
|