Pryč s dalšími radiálami do centra Prahy ! 2. část
[ 13. 11. 2002 ] [ Tisková zpráva ]
Pryč s dalšími radiálami do centra Prahy !
2. část
Současné personální změny ve vedení města jsou příležitostí pro odstranění řady praktik uplatňovaných v rozporu s veřejným zájmem a zdravým rozumem i záměrných nepravd šířených v uplynulém desetiletí.
To se týká nejen tzv. městského okruhu (MO) v jeho západní části, která je ve skutečnosti strahovskou radiálou ( viz 1. část), ale i severní části MO Balabenka – Pelc Tyrolka – Malovanka. Zde se opět nejedná o nějaký obchvat, ale o návrh dostředné velkokapacitní komunikace (radiály). Je vedena pod hradčanskými baštami a směřuje z vnějšího okraje ochranného pásma památkové rezervace v Libni do západního předpolí Pražského hradu. Zase to není sběrná komunikace (ulice), která umožňuje dopravní obsluhu okolní zástavby, tj. třída B, jak je uvedeno v územním plánu. Jde o komunikaci třídy A dálničního typu bez úrovňových křižovatek a přímé obsluhy okolního území. Ta však na okraji památkové rezervace nemá co dělat.
Hradčanská radiála by svojí atraktivitou na sebe stáhla novou masivní průjezdnou dopravu, která tudy dosud nevede. Modelovými výpočty z let 2000-01 bylo prokázáno, že další dopravou by podstatně vzrostlo zatížení všech přístupových komunikací vedených obytnými čtvrtěmi (Břevnov, Střešovice, Dejvice, Libeň). Velkokapacitním propojením severní části magistrály se Strahovským tunelem by navíc vznikla výhodná trasa pro dálkovou dopravu sever-jih. Tuto zkratku by řidiči používali místo dlouhého objezdu po budoucím silničním okruhu, hlavně v obdobích mimo dopravní špičky – ve volných dnech a v noci.
Je také známo, že oblast dolní Libně v Praze 8 (u Rokytky) i okolí ulice V Holešovičkách má špatné rozptylové podmínky a již dnes trpí nadlimitním znečištěním ovzduší. Další zvýšení zátěže by bylo poškozováním životního prostředí, které je zakázáno zákonem.
Podrobné modelové výpočty z posledních let a jejich rozbory ukázaly, že hlavní směr dopravy (bez nově zavlečeného průjezdu hradčanskou radiálou) vede mezi Špejcharem a nábřežím kpt.Jaroše. Tuto dopravu však hradčanská radiála nepodchytí, protože má zcela jiný směr. Letenské náměstí by tak i po výstavbě radiály (“MO”) zůstalo zhruba stejně zatížené jako dnes a dále působilo dlouhodobé zácpy zasahující do širokého okolí. Dnešní neúnosná situace v obytné části Letné by se nezlepšila.
Pro odlehčení obytných čtvrtí podél dnešního západovýchodního průtahu je nutná urychlená výstavba severní část silničního okruhu Ruzyně – Březiněves. Řešením pro oblast Letné, která je navíc úzkým místem pro objezd památkové rezervace, je krátký obchvat s dvoupruhovým tunelem. Místní propojení vedené v hlavním směru dopravy podstatně odlehčí Letenské náměstí a umožní uzavřít průjezd obytnou zástavbou mezi Bubenskou ulicí a Letenským náměstím. Protože je krátké a bude vloženo do stávající uliční sítě, nevytvoří nabídku pro průjezd dálkové dopravy. Bude také nejméně desetkrát levnější než čtyř- až šestipruhový úsek hradčanské radiály Pelc Tyrolka – Malovanka.
Proto je veřejném zájmu neprodleně ukončit další přípravu škodlivé hradčanské radiály (severní části tzv. městského okruhu).
V Praze dne 13.11.2002
Jan Klika, dopravní odborník
Petr Kužvart, environmentální právník
*) místo “1.část” uvést odkaz na datum zveřejnění 1.části
[ tisk... ]
Související kauza: městský okruh - dálnice uprostřed města
Další tiskové zprávy
[ 15. 11. 2010 ]
Ateliér pro životní prostředí otevřel právní poradnu pro obyvatele Prahy 11
[ 16. 09. 2010 ]
16. září 2010 byla spuštěna internetová mapa pražských kauz www.praguewatch.cz
[ 16. 11. 2009 ]
Magistrát zavolal policii na petiční stánek, Arnika podává žalobu proti omezování demokracie
[ 09. 10. 2009 ]
Stavební firmy zvítězily, mohou stavět na ukradených pozemcích!
[ 08. 09. 2009 ]
Poslanci chtějí znárodňovat!
[ 15. 05. 2009 ]
Oprava Karlova mostu: hlavní viníci nepřišli! Vše jede ve starých kolejích!!
[ 22. 09. 2008 ]
Vláda dnes rozhoduje o škrtu občanských práv lidí v sousedství velkých staveb
[ 10. 09. 2008 ]
Falešnou dokumentaci EIA je třeba předělat !
[ 05. 09. 2008 ]
Soud odmítl nárůst provozu aut na Pankráci. V sázce je zdraví obyvatel
[ 02. 09. 2008 ]
Pár poslanců chce škrtnout občanská práva lidí v sousedství velkých staveb
[ 14. 03. 2008 ]
Praha 4 projednala výškové budovy EPOQUE na Pankrácké pláni
[ 20. 02. 2008 ]
Městskému okruhu má padnout za oběť tisíc stromů. Sdružení tvrdí: řízení je nezákonné.
[ 14. 02. 2008 ]
Nevládní organizace vyzývají primátora Béma: neničte Letnou
[ 04. 09. 2007 ]
Ministerstvo kultury povolilo mrakodrapy v Praze přes odpor UNESCO, Česku hrozí ostuda
[ 03. 09. 2007 ]
Česká republika nemá politiku územního rozvoje. Vláda zaspala – hrozí škody na krajině.
[ 19. 07. 2007 ]
Neziskové organizace vítají, že vláda odmítla Čunkovy návrhy ohrožující krajinu
[ 17. 07. 2007 ]
nevládní organizace varují před novelou stavebního zákona
[ 28. 11. 2006 ]
Vnitřní okruh má zásadní chyby — další příprava „MO Blanka“ ztratila smysl
[ 27. 11. 2006 ]
Pražský Magistrát neumí vést úřední desku, riskuje problémy
[ 17. 10. 2006 ]
potrefená husa zakejhala
[ 24. 05. 2006 ]
Bytový dům naproti Národní kulturní památce Vyšehrad je od počátku úřednickým švindlem!
[ 12. 05. 2006 ]
UNESCO odpovědělo, že mrakodrapy na Pankráci jsou opravdu problém
[ 05. 05. 2006 ]
Proti rozhodnutí o umístění stavby „Arkády Pankrác“ byla podána správní žaloba
[ 02. 04. 2006 ]
Mimoúrovňová křižovatka Malovanka, skandál v právním státě!
[ 08. 03. 2006 ]
Magistrát se domnívá, že kvůli takové banalitě jakou je mrakodrap, není EIA zapotřebí
[ 01. 02. 2006 ]
Zákon nesváže úřadům ruce: o špinavých továrnách se bude rozhodovat férově
[ 08. 12. 2005 ]
Na severu Prahy je prioritou Pražský (vnější) okruh a nikoli Městský (vnitřní) okruh Malovanka – Pelc Tyrolka !
[ 14. 11. 2005 ]
Ateliér pro životní prostředí pomáhá občanským iniciativám již pátým rokem
[ 22. 03. 2005 ]
Mimoúrovňová křižovatka Malovanka zničí rezidenční oblasti Prahy 6
[ 25. 10. 2004 ]
Martin Pecina, náměstek Ministra průmyslu a obchodu Ing. Milana Urbana, šíří lživé pomluvy o ekologických organizacích.
[ 12. 10. 2004 ]
OBCE UPOZORŇUJÍ MINISTRA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA STŘET ZÁJMŮ A POŽADUJÍ OPRAVU STANOVISKA K DÁLNICI D3
[ 29. 09. 2004 ]
Podivné okolnosti černé stavby Metrostavu v Hodkovičkách
[ 27. 08. 2004 ]
Mrázovkou musí skončit výstavba tzv. městského okruhu
[ 26. 08. 2004 ]
tunel Mrázovka - v Praze se zprovozňuje součást zhoubného dopravního řešení
[ 06. 08. 2004 ]
Chyby v projektu Nového spojení lze napravit
[ 26. 04. 2004 ]
e - nejdříve SO a pak možná MO
[ 08. 04. 2004 ]
Ministerstvo odmítlo zvýšení dopravy na Pankráci — mrakodrapy ani obchodní centra zřejmě nevzniknou
[ 15. 01. 2004 ]
soud dal sdružením zapravdu
[ 09. 12. 2003 ]
h - Městský okruh --- dálnice uprostřed města
[ 01. 12. 2003 ]
Sporné obchodně kulturní centrum EDEN v Praze 10 je stavěno v rozporu se zákonem - úřady pasivně přihlížejí
[ 12. 11. 2003 ]
Plány variant dálnice D3 obsahují nepravdivé údaje
[ 24. 10. 2003 ]
poslanecká podpora korupce --- poslanci se chystají omezit právo veřejnosti podílet se na rozhodování
[ 11. 09. 2003 ]
Jaké poučení z pochodu kůrovcovou Šumavou ?
[ 05. 09. 2003 ]
Senát uspořádal seminář k účasti veřejnosti
[ 23. 05. 2003 ]
Výzva proti rušení odoru územního rozhodování Magistrátu hl. m. Prahy
[ 17. 11. 2002 ]
Pryč s dalšími radiálami do centra Prahy ! 3.část
[ 13. 11. 2002 ]
Pryč s dalšími radiálami do centra Prahy ! 2. část
[ 09. 08. 2002 ]
Vrchní soud zrušil právní moc umístění stavby Obchodně kulturního centra EDEN
[ 29. 05. 2002 ]
Stavební povolení "bytového domu Na Dlážděnce" bylo společnosti Skanska vydáno v rozporu se zákonem
[ 07. 05. 2002 ]
Magistrát rozhodl, že stavební povolení pro IKEU na Černém mostě je v rozporu ze zákonem
|